Blijf op de hoogte!

De Stichting Hulpfonds Hellendoorn is opgericht om mensen met financiële problemen te helpen. Dus hebt u financiële problemen, neem contact met ons op (Hoe? Kijk onder contact). Hoe langer u wacht, hoe lastiger het meestal wordt om de problemen op te lossen. Wij helpen gratis en graag!

Belastingschuld

We waren onlangs bij een gezin dat net uit de schuldsanering was. Meneer had een eigen bedrijf gehad dat in de crisistijd failliet was gegaan en daar had het gezin zelf ook een grote schuld aan overgehouden. Die konden ze niet oplossen, ook al had mevrouw wel werk. Daarom kwamen ze in de WSNP terecht: een regeling waarbij drie jaar lang al het geld dat je verdient naar de curator gaat en je zelf van een uiterst minimum moet leven. Die periode was nu gelukkig achter de rug. Alleen had de curator in die drie jaar ten onrechte bij de belastingdienst zorgtoeslag aangevraagd en gekregen. Dat geld was naar de schuldeisers gegaan. En nu het gezin net weer op eigen benen staat komt er een rekening van de belastingdienst van ruim € 3000. Of de familie die maar even wil terugbetalen. Het gezin is in grote paniek want dat geld is er echt niet. We spreken af dat wij de schuld bij de belastingdienst betalen. De eerste € 1000 is een gift. Voor de rest maken we een leenovereenkomst. De werkgever van mevrouw haalt maandelijks € 100 van haar loon af en stort dat op onze rekening.