Energietoeslag aanvragen

Door de gestegen energiekosten gaat voor veel huishoudens de energierekening omhoog. Niet iedereen kan deze verhoging betalen. Daarom krijgen inwoners met een laag inkomen een energietoeslag van € 800. Deze wordt per huishouden één keer uitbetaald, omdat er per huishouden één energiecontract loopt.

Inwoners met een bijstandsuitkering ontvangen deze energietoeslag automatisch. Heb je geen bijstandsuitkering, maar wel een laag inkomen? Dan kun je de toeslag zelf aanvragen. Meer informatie over de voorwaarden waaraan je moet voldoen om voor deze energietoeslag in aanmerking te kunnen komen, vind je op www.hellendoorn.nl/wonen-leven/product/energietoeslag-aanvragen.

Als deze energietoeslag in jouw situatie niet voldoende is, dan brengt de gemeente Hellendoorn je in contact met Stichting BOOM. Dat geldt ook voor degenen die geen recht hebben op de energietoeslag, maar wel financiële ondersteuning nodig hebben om hun energiekosten te kunnen (blijven) betalen.  Stichting BOOM kijkt hierbij naar jouw specifieke financiële situatie. Als daaruit blijkt dat jouw financiële problemen zijn ontstaan door de stijgende energierekening, wordt Stichting Hulpfonds ingeschakeld. De vrijwilligers van het Hulpfonds kijken dan samen met jou naar een passende oplossing. Dat kan zijn in de vorm van goederen, een eenmalige gift of een lening.