Vergoeding schoolgeld

31 augustus 2021 – Heb je al bericht ontvangen over het schoolgeld of de (vrijwillige) ouderbijdrage van de school van je kind? En heb je moeite om aan deze financiële verplichting te voldoen? Als inwoner van de gemeente Hellendoorn kom je mogelijk in aanmerking voor een (gedeeltelijke) vergoeding van het schoolgeld of de ouderbijdrage. Je kunt hiervoor een beroep doen op het Kindpakket.

Met onze rekentool kunt je nagaan of dit voor jou van toepassing is. Het Kindpakket vraag je vervolgens aan bij de gemeente. Heb je hierover vragen? Stuur dan een e-mail naar kindpakket@stichtinghulpfondshellendoorn.nl of bel met 06-49814827.

Sportfonds / Jeugdcultuurfonds

Mogelijk kom je dan ook in aanmerking voor een financiële tegemoetkoming voor de contributie van de sportclub van jouw kind of voor bepaalde culturele activiteiten. Deze kun je aanvragen via het Jeugdfonds Sport & Cultuur. Meer informatie hierover is te vinden op  www.jeugdfondssportencultuur.nl.